16 juni 2012

Fy skäms Plantagen!


Var en sväng till Plantagen idag för att köpa gräsmattegödsel (hönsskit) och ser till min förfasa att de hade ett helt bord fullt med buxbom. Detta trots att buxbomssjukan börjat sprida sig i Sverige. Inga andra "riktiga" plantskolor säljer buxbom längre för att om möjligt stoppa spridningen eller åtminstone fördröja smittan...
När jag frågade Plantagens trädgårdsmästare så såg hon lite skamsen ut och berättade att personalen faktiskt hade ifrågasatt beslutet att sälja buxbom. Ledningen hade inte brytt sig...
Så fy skäms på er Plantagen!!! 
Kommer inte våga köpa en endaste blomma hos er längre eftersom sjukan är 
luftburen och kan överföras från andra växter som varit i närheten. 

Jag får väl njuta av mina fina buxbomsbollar så länge de varar...

Tack, ni lilla trogna skara som fortfarande tittar in här!
Kul att se att besöksräknaren fortfarande tickar på om än lite långsammare.
Precis som sig bör nu på sommaren :-)

Kram Mia


2 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Håller med dig, lite märkligt att de inte tagit bort det ur sortimentet.
Jag har en buxbom och jag njuter också så länge det varar.

Ha det gott och trevlig söndag!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej Mia!
Har drabbats av buxbomsjukan, trist. Så det är bara att göra sig av med eländet!
Får njuta av dina istället
Kram Goldy