19 januari 2012

Kombinationer...





... av Lillemans kläder. Ser ni den jeansblå stickade Emiltröjan. Den har snälla L gjort. Tack!
Även om Viggo växt rejält sen förra BVC besöket så dröjer det ett tag till innan de här kläderna passar.

Idag skiner solen från en klarblå himmel och det blir åtminstone en promenad idag. Förresten har jag en undran. Vilken storlek ska man egentligen ha på pilatesbollen? Min gamla var 75 cm i diameter och jag tyckte väl att den var ok men vissa övningar var inte helt bekväma att göra men på Stadium stod det att jag skulle ha den storleken. Men idag såg jag i en tidning att jag ska ha en 65 cm stor boll till min längd, 172 cm. Men hallå vad ska jag egentligen ha för storlek? Är det någon därute som har koll? Vill inte pumpa upp den nya jag köpte igår om jag ska byta! Tacksam för svar!

Kram Mia

3 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara plagg! Jag är 1,70 och jag har 75 cm bollen efter rek från min PT och tabellen när jag köpte den men i vissa i övningar kan jag tycka att den är lite stor fast jag har inte plats att ha två så jag får nöja mig med min stora ;o)
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Anonym sa...

Hejsan!

När du sitter på bollen ska du kunna ha' knäna i 90 graders vinkel och nå ned till golvet ...
det spelar inte så stor roll vilken storlek man köper utan de flesta går att pumpa så de blir i lagom storlek.

Norrlänskan

VIT och PASTELL sa...

Tack Norrlänskan! Jättebra info från dig! Imorron byter jag till en mindre!

Mia