11 september 2011

Award


Vill först börja med att tacka fina Anna med bloggen Ett septemberbarn för awarden! Nu var det ett bra tag sen någon gav en sådan till mig. Och det beror säkerligen på att jag brukar vara så (skäms) dålig på att svara och skicka vidare. Jag blev i alla fall jätteglad - tack Anna!

Nåväl, till denna award tillkommer några frågor som jag ska försöka svara på!

Varför började du blogga?

För att svara på den frågan gick jag tillbaka till mitt allra första inlägg som jag gjorde för ganska exakt tre år sedan. Då skrev jag;


Men jag kan liksom bara inte låta bli (att starta en blogg med vitt som bas). Jag tycker att det är så kul med en hel värld därute som delar mitt tycke för inredning i vitt. Jag bara måste starta en egen blogg. Jag blir så inspirerad av alla er där ute som så glädjefyllt delar med er av allt bland himmel och jord. Hoppas att jag kan visa lite av mina godsaker härhemma och att de kan glädja er. 

Precis så VAR det och ÄR det fortfarande även om den vita inredningen tar mindre och mindre plats i min blogg, fniss. Som bonus har jag träffat tre andra ljuvliga bloggerskor som har blivit mina vänner. Det är nog det finaste och mest oväntade :-)


Vilka bloggar följer du?


Ja, förutom de som ni kan se i min favoritblogglista så tittar jag gärna in hos Malenami, Veronica´s hus, Kathrin Zytomierskas blogg och en nyfunnen pärla Trädgårdsflow.


Vad har du för favoritfärg/er?

Well, det är både en lätt och svår fråga. Men vitt är absolut den bästa av färger på många sätt. Sen byter jag favvofärg lite efter säsong här hemma vad gäller inredningen. Just nu gillar jag djupblå, brunt och smutsgult.


Vilken är din favoritfilm?

Det är ju grymt svårt att svara på. Det finns ju så många genrer så det är omöjligt för mig att svara på. Däremot så älskar jag endel TV-serier tex True Blood, House, Weeds och Dexter.

Vilket land/länder vill du åka till?

Om jag inte hade blivit gravid ;-) så skulle jag och mannen åkt till New York den här hösten. Men höggravid är inte det ultimata sättet att spendera en semester IN THE BIG APPLE som ni säkert förstår. Så den resan är uppskjuten till nästa höst istället. Det ska bli riktigt nice!

Nu kommer vi till den svåra delen - att dela awarden vidare till några andra goa bloggare. Eftersom jag inte kan eller vill skicka den till 100 andra bloggare så har jag, efter moget, lol, övervägande valt att skicka den till dessa godingar...

Hemmanet

Hörrni, ni behöver verkligen inte svara på awarden!!!
I´ve been there...


Kram Mia

4 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Vad roligt!

Enkla Ting sa...

Tack snälla för den fina awarden, precis som du, får vi se om tiden räcker till att berätta om mig själv!!!! Ha en härlig vecka!!!! En stor kram från mig till dig!!! Kajsa

Matilda K sa...

Hej där,
tackar allra ödmjukast för en fin award! Ser fram emot att svara på den i veckan : )
Kram!

Härligt hemma sa...

Tack!! Vad glad jag blir :)).
Hoppas du har en skön kväll!! Kramar Madeleine