17 januari 2010

Loppisfynd på knoppen...


Kirschstänger göre sig icke besvär i detta hus, fniss! När vi flyttade in för 10 år sen var vi tvugna att komma på en lösning för det här burspråket i köket. Så vi gjorde tre knoppbrädor och skruvade upp. Jag tror att jag såg idén i en gammal Allt i hemmet.

Gardinerna sydde jag igår av loppisfyndade lakan a´40 kr stycket.


Lakanen är handvävda och någon har sytt in virkad spets och broderat - allt mycket noggrannt.

Tack för tipsen om hur man tar hem blommor i köldväder! Som på beställning så kom mildvädret och jag var ut och handlade lite fräscha blommor på Ica igår. Men jag vill ha meeeer.

Kram Mia

14 kommentarer:

Louise sa...

det där med knoppbräder var en fräsch idé som jag inte sett tidigare. Roligt!! Ha en skön fortsättning på söndagen!

Vitt för själen sa...

Riktigt smart med knoppbrädorna!!
Jag har med gardiner av gamla vackra lakan..så vackert tycker jag.
Må så gott Kram Sophia

Johanna sa...

tack för tipset om bra ställen att köpa blommor! nu finns både ranunkel och anemoner här hemma :) /Johanna

Cathrin sa...

Men det var väl en fin lösning! Har aldrig sett förut. Och härligt att du fått hem blommor. Själv kan jag liksom inte sluta ta hem mer och mer...

Ha en fin start på veckan!
Cathrin

Me sa...

Hej

Vilken bra ide med gardinerna!!Jag undrar vart du har köpt dom fina burkarna medrosor som du hr i bilden från den 10 jan`Dom är så super fina!!

Kram Veronica.

Grodmamman sa...

Vilken annorlunda och rolig idé med knoppbrädorna! Fina gardiner också!:)
Kram

Skomakartummen sa...

Det var ju en jättebra idé istället för gardinstänger. Snyggt! Kram sari

Fröken Råsmart sa...

Jösses vilken bra idé med knoppbrädorna!

Kram Ulrica

Vita drömmar och choklad sa...

Vackra gardiner. Loppisar är bra ;)
Kram Milla

Anna-Lena sa...

Vilken suverän idé med knoppbrädor! Kanske något för vårt burspråk med så småningom. Har aldrig haft några gardiner där. Tänk vad man kan göra mycket fint av gamla lakan, det är så vackert med monogram.

Kram Anna-Lena

Anonym sa...

Vilken mysig blogg du har och många användbara tips. Hit kommer jag tillbaka
Susanne

Anonym sa...

Snyggt tjejen!
Hoppas att allt är bra, ser fram emot lördag!
Kramar Helen

Lauras gård sa...

Så läcker och annorlunda gardinstång! Jag har aldrig sett knoppbräda som gardinstång tidigare. Jätte söt gardin också. Måste upp och rota bland gamla laka och se om jag kan hitta några fina gamla lakan med spets och brodyr. Kram Stina

millandante sa...

Vilken smart och fin idé!!
Lakanet var ju så fint med sin kant, jag ska på loppis idag och hoppas på att hitta något liknande..!
Kram