23 september 2009

En rosa dröm...


Gammeldags rullgardin i fuskmodell som jag sydde i våras. Det är ett tyg från Green Gate. Ni som känner kollektionen undrar kanske vilket tyg det är. Så då får jag väl berätta att snälla Lotta på Inredningscompaniet hade slaktat ett påslakanset för att göra lampskärmar till butiken. Hon var så go och lät mig köpa en stump till gardinen. Så tack Lotta - nu får du se resultatet!

Här bor min lilla groda! Bokstäver från panduro.


Hemgjord krokbräda som jag målat och shabbat till för att den ska se lite gammal ut. Ska bara dutta lite färg på skruvarna : )


Denna tavla satt i stora tjejens rum förut. Hon har lånat ut den till lillasyster så hon kan lära sig bokstäverna nu när hon börjat skolan. Den lilla står och övar glatt och pekar.

Är hemma och vabbar för den lilla har fått öroninflammation. Hon har fått penicillin men mår för övrigt bra.

Kram Maria

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilken ursöt gardin! Syr ofta fuskrullgardiner här hemma och skulle vilja sy om till dotterns rum. Tyget finns här hemma, men tiden finns inte!:)
Kram

Vem är jag.. sa...

hej Maria!

jag älskar rosa!, jätte mysiga gardiner du har!

kram lisa