17 september 2009

Ett hem i färg...


Färg och färg, kanske ni tänker! Det är väl fortfarande mest vitt?!! Ja, de vita möblerna kommer alltid vara basen men nu har jag plockat in härligt färgglada kuddar! Jag har oxå tagit fram andra småsaker som tex ljuslyktor i färg. De har stått i skåpen och skräpat i flera år men nu kommer de till användning igen. Den som spar han har, fniss!

Kudde från MIO.


Ser ni den pyttelilla kudden där i soffan? Den kom min nioåriga tjej hem med idag från slöjden. Hon har nyss börjat ha syslöjd. Hon tycker att det är sååå kul och hon är jättestolt över sin lilla kudde. Mamman blir ju oxå mäkta stolt och glad att hon gillar slöjden. (Är ju textillärare även om jag inte jobbar som det.)


Ett litet Walther & co-hus tittar fram på hyllan.

Man kan titta in i köket genom spegeln! Klicka på bilden så ser du bättre!

Ha en riktigt skön helg allihop!
Imorrn börjar helgen igen!
Kram Maria

3 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Helt underbart! Jag gillar dina kombinationer med basen i vitt, ek och sedan alla fina färger. Så vill jag också ha i mitt hem sen. Jag drömmer ju om ett hus :) Varje dag... hehe

Trevlig helg. Kram Josefin

Grodmamman sa...

Här har vi mycket vitt och ek också och mer kommer det att bli!:)
Söt kudde dottern gjort och kudden från MIO var jätte läcker!:)
Kram

Villa Tallbacken sa...

Jättejättefint! :-) Mysigt med lite rosa och svart, ser ombonat och stilrent ut. Urfina kuddar, både stora som små! :-) Kram E