17 maj 2009

Balkongen har blivit lekstuga...

Igår gjorde jag iordning en lekhörna på balkongen. Vår balkong sträcker sig runt två sidor av huset och övergår sedan till en terass på baksidan. Så balkongen på kortsidan av huset är liksom bara en transportsträcka från de olika sittplatserna på fram och baksidan. Så nu har tjejerna fått en alldeles egen plats att leka på.

Underbara IKEA! Serien Duktig är en fullträff, inte sant?

Den gamla bokhyllan har fått komma ut på balkongen. I de översta hyllorna göms mina krukor. Den nedre delen är inredd som ett kök. 

En utdragslåda till besticken i miniformat. 

Leklådan som förr var packad med utklädningskläder huserar numera uteleksaker. Toppen har blivit en spis. Kanske sätter jag i en diskbalja så småningom.

De gamla skruttiga barnmöblerna som står ute året om har fräschats upp med lite vaxduk.

Ha en skön söndag!
Kram Maria

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilket fint litet kök barnen har fått! Så kul med riktiga saker också och inte de där plastsakerna. Min dotter har blivit överlycklig om hon fått ett sådant kök!:)
Kram

Catrine sa...

Ljuvligt!!

Ida sa...

Så fint dina barn har fått det. Verkligen kanonmysigt. Bra inspiration för oss som inte har lika bra fantasi.
Kram kram

Brunkullan sa...

Så fint du gjort med kökshörnan till barnen! Där passar ju servisen perfekt också:)

Och jag undrar var den söta vaxduken kommer ifrån?
Susanne

Helena sa...

Å så fint! Serien Duktig var ursöt, Kamprad kan han! Vart har du hittat den fina vaxduken? Kram Helena

♥ Fyra årstider sa...

oj vad fint du har gjort..de var en fin lekhörna.
Kram Lotta

Wee Mary sa...

Hej!
Kul med barnrumsinspiration. Håller på och målar ett litet pottskåp till dottern. Så medans jag väntar på att färgen ska torka kikar jag runt bland bloggarna.
Fin sida du har:D
/Ha en bra kväll,
Marie

Emma sa...

vad duktig du är, verkligen!!!

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad fint och gulligt ni gjort i ordning. Kul för barnen att leka när det är så fint.
Kram Susanne

Lauras gård sa...

Men vad fint du har gjort. Vilket underbart porslin från Ikea. Finns det inte i vuxenmodell? Vår lekstuga törs jag inte visa upp i bloggen... Kram Stina

kardemumma sa...

Vad mycket sött du visar! Man vill ju bara flytta in till lekstugan direkt :)
Söta bilder på blommor också!
Kramar C