5 mars 2009

Sockerburk från IB Laursen och otålig bebis...




Den här lilla skålen köpte jag uppe i Sälen på den mysiga butiken Handelsbolaget. De här burkarna tycker jag är så fina - de är inte så dyra heller, ca 55 kr för den lilla och 120 för den stora. Ganska ok tycker jag! Finns att köpa på Inrednings Companiet.

Den stora fick jag av min goa vän H som fick en bebis för ett par veckor sen. En jättefin liten pojke som inte hade tid att vänta på snittdagen utan kom ut den "vanliga" vägen tre veckor för tidigt. De hade flyttat in i sitt nya hus typ tre dagar innan han ploppade ut. Är inte det typiskt så säg!? Grattis igen till er H & J och lilla J såklart!

I helgen är det trädgårdsmässa i Kista. Jag var på den förra året och den var väl sådär... Kanske det känns fräschare nu när man slipper sunkiga Sollentunamässan. Ska nån av er åka dit?

Kram Maria

9 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Precis sådana har jag önskat mig..trodde nog att de var dyrare..men svåra att hitta där jag bor.
Kram Lotta

Fredrika sa...

Hejsan, svejsna, vad sägs om fikat lördag. Har sagt till LOtten och Carro också. /Fredrika

Villa Carl Larsson sa...

Dessa burkar är såå otroligt fina! Jag har den stora själv som jag köpte i julas och ångrar mig inte. Jag skulle också vilja ha den mindre. Undrar om jag kan hitta den i Göteborg i helgen. Hoppas det!

Kram Josefin

lottens vita och gröna sa...

hallå där, jodå jag ska till mässan med carro och anna, vill du och fredrika joina? skålen är så fin!
ha det gott, varmkram lotten

Det vita dårhuset sa...

Hej!
Första titten och kommer stanna här ett tag =)

Nu kommer jag att vara lite fräck och ge dig ett tips. Vad du gör med det sen....

Har också glasburkar och jag såg i en butik idag hur de bundit vackra spetsband runt och knutit en rosett. Jätte vackert och gulligt blev det=)

Ha d gott och kram från mig!

Mjuka sa...

Burkarna är jättefin!! Ha en fin dag
kramen Malin

Marits vita skrin sa...

Sådana vill jag oxå ha, flera stycken. Tack för tipset.

Kram kram

faster atta sa...

De däe burkarna i glas är verkligen underbara! Fint att ha dom stå framme på bänken i köket!!

Cilla sa...

Vilken Ljuvlig Blogg du har & Vilka underbara bilder...
Trevlig Helg..
Kram Cecilia