19 januari 2009

Äntligen piffning i köket!




Här kommer ännu mer köksbilder och det får ni nog stå ut med ett tag framöver eftersom vi närmar oss målet på vår köksrenoveringsresa. Nu har jag i alla fall piffat!!! Åh så roligt det var att få ta fram lite söta saker så att köket ser ut som att vi lever i det och inte bara är en byggarbetsplats. Hyllan som är från Bruka satt på väggen där kylen och frysen nu står och den passar faktiskt bättre nu.

Jag vet inte om det framgår av bilderna men rosorna är faktiskt lila. Det har varit mulet hela dagen men jag kunde inte låta bli att ta lite bilder i alla fall. Rosorna köpte jag i helgen på Willys av alla ställen, fniss. Zinkhjärtat och zinkhusen är köpta hos Flitiga Fredrika. Klockan är köpt för länge sen i en liten gårdsbutik som heter Frilini. Jumbokopparna hittade jag billigt på Coop för flera år sen. De brukar vi äta soppa i. Den grön- och vitprickiga mjölkkannan är från Green Gate.

Till sist måste jag berätta att jag hittade världens finaste &-bokstav hos Inrednings companiet. Den är i vitmålat trä och lite skavd a´la shabby chic. Skynda er dit om ni vill hinna lägga beslag på en egen bokstav. Visar på bild i morron om ljuset tillåter. 

Y Kram Maria Y

12 kommentarer:

Veronica sa...

Det blev verkligen jättemysigt med den fina hyllan där. Man kan hitta mycket trevligt på Coop och Ica Maxi om jag ska vara ärlig. Inte alltid, men ibland finns det riktiga "pärlor" där!!

Kram Veronica

Jessica sa...

Hej,
men vad fint du har hunnit göra i köket!!!
Det är ju så roligt när byggdammet lagt sig. Hyllan är jättefin. Tycker det är kul när man hittar fina grejor i lite oväntade affärer!

Må gott,
Kram Jessica

Jessica sa...

Hej,
men vad fint du har hunnit göra i köket!!!
Det är ju så roligt när byggdammet lagt sig. Hyllan är jättefin. Tycker det är kul när man hittar fina grejor i lite oväntade affärer!

Må gott,
Kram Jessica

Fredrika sa...

HEjsan, vad fint det blir i köket!!!!! /Fredrika

millandante sa...

Åhhhh så fint!!
Vad kul när det är helt nytt och du har så mycket fint att piffa med!
Står gärna ut med massor med bilder från ditt kök...

Kristin sa...

Hej hej, vad superduperfint det blev efter all målning!!! Förstår om du är nöjd! Själv har jag strandat lite på målningsfronten men det kommer nog igång så småningom!

Kram / Kristin

Anonym sa...

Men så fint det är. Kul att pyssla i ett nyrenoverat kök :O)

Martina Andersson sa...

Hej kikar in på din blogg och inser att hit kommer jag att komma igen ! Jätte fin blogg och ett mycket vackert hem
Kram Tina

Tre rum sa...

Gokväll!Hittade denna fina blogg idag och blev helt förälskad, är själv nämligen en pastellmänniska.jag kommer absolut att kika in i din blogg flera gånger.
Ha det bra!

Randi sa...

Det var en fin hylle og rosene var jo praktfulle!!
Nydelig stemning hos deg.

Ha en fin uke

Åsa sa...

Hej åh så avvis jag blir;) vill oxå ha ett så fint kök!! Vårat är sen -89 med tapet som är gul/grön/vit. Vill ha vitt och blått i mitt dröm kök... Ska bli spännande att se mer av köket.//Åsa

Anonym sa...

Vad jättefint köket blev! Det ser så härligt vårligt ut med alla pasteller. Måste in med mer sådant själv för att piffa upp lite. :o)