8 december 2008

Adventsfika...

Adventsfika med vänner!




Igår kom våra vänner på adventsfika! Det var så trevligt att bara sitta och prata om ditten och datten. Barna lekte och var så nöjda. Tack S för de vackra snittamaryllisarna, apple blossom - helt underbara. De börjar så sakteliga veckla ut sina fina kronblad. Tände alla ljus härhemma - jätte vackert men guud så varmt det blir. Fick öppna och vädra hela tiden. 

Här ser ni min andra adventsljusstake förresten. Den köpte jag i Köpenhamn förra året. Men jag har sett den i affärer här hemma i år, kommer inte ihåg var, sorry! Glöggkopparna köpte jag på rea på Duka för ett par år sen. I fönstret skymtar min finaste julprydnad - elljusstaken från Westergaard & Kovács. Mmmm...

Idag är det vabbning för stora tjejen, hon är nästan helt frisk nu men behöver få upp aptiten lite. Till lunch idag åt hon en halv gorbypirog - kanske inte så mycket för en åttaåring? Hämtade matteboken på skolan så vi har lite hemstudier idag! Kanske kommer det ett till inlägg från mig idag nu när jag bara strosar omkring här hemma. Håll utkik!


Y Goaste kramar på er därute! Y

Inga kommentarer: