31 oktober 2008

Utrensning och smygjul!






Nu har jag rensat ut och stuvat undan de sista pastellgrejerna i mitt vitrinskåp. Istället har lite julsaker fått smyga sig in - sakta, sakta så inte mannen tror jag har gått och blivit helt tossig. Det är så mysigt att tjuvstarta julen. Har aldrig gjort det förut så det känns lite busigt! Fniss.

Den röda jordgubben passar bra nu tillsammans med det vita hjärtat. Snigeln är också en Tilda. Hi, hi - kanske skulle man döpa om sin blogg till Vit & Röd nu i juletid!

Jag roffade åt mig de sista vita ljushusen på Bauhaus igår. Visst är de fina! Bara 59 kr. Hade gärna köpt Walther & co zinkhus men plånboken sa stopp i lagens namn! 

Den stora fina glasburken med metallock fick jag av min goa vän Helen. Zinkskylten köpte jag i Uthuset förra helgen! Textat har jag gjort själv. Tänk om man kunde kalligrafi, hmmmm - drömmande och himlande med ögonen.

Tack för alla gulliga kommentarer, de värmer!
Y Kram Y

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Jaha, så det finns(ja hos dig fanns..hihi) på Bauhaus?
Då måste jag kolla här i stan.
kram Lallis

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ljushusen finns alltså på Bauhaus? Fina var dem faktiskt. Jättefint har du gjort på hyllorna, och jag gillar verkligen snigeln.
Trevlig helg.

Fredrika sa...

Hejsan, Hörde ditt meddelande igår. Tag gärna med dig mönstret på blommorna nästa gång om du har möjlighet. Är såå sugen på att sy dem - men det blir nog först i mellandagarna som man får tid.... Jag schellackar tak och lister idag.... Kanske ses vi måndag kväll vid 2030-tiden? /Fredrika

Anna sa...

Underbart söta, jag måste till bauhaus direkt ;-) Kram ANna

Malin sa...

Hej!
Vilket vackert skåp du har och så fint du pyntat! Jättefina bilder här =)
Kramar Malin

Mitt vita hem sa...

Så synd att vi har så långt till Bauhaus. Det finns väl inte några kvar när de är så billiga. Jättefina är de ju.
Kram Heidi