31 augusti 2008

Höst i vardagsrummet!




















Nu när hösten har kommit så känns det som om jag vill tona ner färgskalan här hemma. Har tagit bort mycket av det sommrigt pastelliga, som jag ju vanligtvis gärna pyntar med. Soffan var fram till nu fylld med milt turkosa kuddar. De har fått gå i vintervila till förmån för dessa kuddar från House Doctor. Emman på bilden är ett arvegods som har fått en ny avtagbar klädsel. Hon som har sytt den har gjort ett fantastiskt fint jobb. Klädseln beställde jag på Inredningscompaniet där jag också köpte kuddarna. Nu är jag sugen på att göra några helvita kuddar i rag quilt teknik att fylla upp sofforna med, få se när jag får tid.

1 kommentar:

alexandra sa...

det gick nog inte så jag försöker igen!! hej hej jag har äntligen hittat hit. jag tappar hakan! ditt hem är så bedårande! Du är otrolig! kram alexandra